Friday 28 March 2008

Acute Gastroenteritis (Diarrhoea)

Dah 38 minggu aku peknen, so tinggal lagi beberapa minggu sbelom aku deliver Kurd, so far takde ape yg serious kecuali 'food poisoning' yang aku alami 2-3 ari lepas. Masuk yang tu dah 2 kali aku kene sepanjang aku peknen ni, walhal sblom ni jarang skali aku kene 'Acute Gastro Enteritis (Diarrhoea)' tapi bile tyme peknen ni kene mmg suffer sgt, tak larat aku duduk dalam tandas ... 'cherry berry' every 1/2hour, mak datuk rase nak pensan dlm toilet and some more ase nk roboh mangkuk tandas tuh... the reason why aku kene, aku pon tak sure sbb aku ngan huby makan bende yang sama tapi he just fine... so do Nesha, both 'em ok jek! Angin dalam perut jgn citer lah , berkeroh2 bunyinyer... apelah nasib Kurd duk dalam womb tuh aku takut dia berpusing2 je, smapai tebalik kepala kat atas lak... mintak2 jgn lah.. so far doc kata elok je kepala kt bawah.

Early April aku planned nk start cuti, mean from the date aku ade lagi lebih kurang 1week sblom EDD, kalo dapat besalin 8-04-2008 cun gak kan...heheheh! tapi ape2 aku tak mo fikir byk sgt, kene calm down and berharap its goes naturally.

Aku still amek Salindah B4, tapi suppose aku dah tukar ke B5, aku mmg tak berdisplin bab2 makan ubat nih.. alamak belasah je lah asal makan...

PENGGUNAAN
Produk Kandungan Masa penggunaan Cara pengambilan / penggunaan
B 1 336 biji mulai minggu 12 (bulan 3) 2 biji 2 kali sehari
B 2 120 biji mulai minggu 24 (bulan 6) 2 biji 2 kali sehari
B 3 336 biji mulai minggu 28 (bulan 7) 2 biji 2 kali sehari
B 4 30 biji 4 minggu (1 bulan) sebelum dijangka bersalin 1 biji sehari
B 5 84 biji 2 minggu sebelum dijangka bersalin 2 biji 3 kali sehari
B 6 30 biji 1 minggu sebelum dijangka bersalin 1 biji sehari (Bila sakit, ambil 1 biji setiap 15 minit)
L 7 30 ml penggunaan luaran basahkan kapas, lekap pada luka dan pusat bayi
L 8 30 biji mulai 5 jam selepas bersalin 1 biji setiap jam
L 9 16 biji mulai dari hari ke 2 bersalin 1 biji 4 kali sehari
L 10 96 biji mulai dari hari ke 6 bersalin 2 biji 3 kali sehari
L 11 220 ml mulai dari hari ke 7 bersalin 2 sudu 3 kali sehari sebelum makan.
L 12 96 biji mulai dari hari ke 21 bersalin 2 biji 2 kali sehari

Manfaat pil Salindah B5 dan B6 yang aku dah terlambat amek tuh... balik kang kene trus tukar nih... kalo tak membazir jer segala ubat2 tuh....

B 5

Remedi ini melanjutkan tindakan B4, mengendur dan menganjalkan otot pencerut saluran peranakan dan memberi daya teranan labour sewaktu bersalin.

Bio

MAL05092339T

B 6

Berguna untuk menguatkan teranan, menolong mengurangkan sakit sewaktu bersalin, mempercepat dan mempermudahkan kelahiran, membuka luas saluran peranakan dan mengurangkan sakit selepas bersalin.