Thursday 18 December 2008

Stay at Home Mummy

Finally aku dah bergelar SAHM... hihihihik...

all this while yg aku dok sesenyap jek tuh sebab aku dah tak keje lah....time keje ade byk masa sbb duk depan pc memanjang.... tapi bile duk umah bz lah kan... nak manage these 2 chiky mmg agak payah ler....

sinc mid of nov aku resign from an architect firm sampai la skang dah mid of disember... lor baru sebulan jek ek... ase cam lame sgt dah aku bertapa kt umah ekekekekhhhh
tapi all these while yg aku duk umah nih byk gak lah dah aku manage,

firstly, my Nesha alhamdulillah skang tak perlu pakai diapers lagi... dia dah pandai pi tandas each time rase nak popo atau nak cencing... and sumtime mlm pun kalo terlupa tak risau lagi... mmg superb sbb tak pernah lagi terbeser.... ok lah on her age 2 tahun 8 bulan dia dah tak yah berdipers lagi... alhamdulillah....
and Dani lak full time breast feed, skang dah mkn solid food such as puree nasik... and all the puree thing cam potato puree, buah yg di puree and snack cam biskut!

other than duk demdiam kat umah i try some biz ngan my elder sister tapi cam x sukses la, maybe tempat tak menarik or produck x sesuai at the time of ekonomi yg tak bape nak bagus kan, coz we all sell women accesories... waktu2 cam ni jual makanan je laku kut.... takpe lah
belom rezeki nk meniaga la tuh... sabarrrrrr

tapi aku still manage to ganerate income by doing some free lance kat umah , alhamdulillah boleh lah nak soping2 skit....

the best part of jadi SAHM ni kan , dapat tgk anak all the time, time dia sakit ke? tumbuh gigi ke? hahah btw Dani dah ade 4 btg gigi , 2 btg bawah and 2 btg gigi kapak kat atas... mmg genetik aku lah kan bebudak nih... 2 btg tg bawah tu mase umur 6 bulan + and the others 2 yg kapak tu baru ni jek at ujung2 7bln nak masuk 8.... tapi la ni dah nampak obvious gigi kapak yg jarang nyer tuh.... how cute asyik nk menggigit jek..........

ni pun supose aku duk siapkan design teduhan tuh tapi sbb agak penin aku blogging jap hehehe boleh....adohai...
sepatut nyer pun kene kemas umah nak pindah..... arghhhhh bile nih ujung bulan kunun , ujung bulan bile tah.........

1 comment:

Nurhayati said...

bile ada baby ni kan teringin plak nak dok umah je, malas keje. =) tapi...